Określ własne potrzeby, a potem szukaj odpowiedniej diety

Jeśli zechcemy zrobić coś ze swoim ciałem, kondycją, nadmierną masą ciała lub po prostu zacznie nam zależeć na tym, by zdrowo się odżywiać, zaczniemy szukać odpowiedniej diety dla siebie. Diet mamy jednak do wyboru tak wiele, że ostateczna decyzja może być stosunkowo trudną. Na początek wystarczy określić własne potrzeby, wziąć pod uwagę kilka istotnych czynników i można „iść na dietę”. Jak to zrobić?

 

Zapotrzebowanie na kalorie i poszczególne składniki

Nie trzeba od razu wizyty u dietetyka, by policzyć własne zapotrzebowanie kaloryczne, a także określić, jakich składników dotąd brakowało bądź było za dużo w codziennym jadłospisie. Przeciętny człowiek wie przecież, jakiego rodzaju pracę wykonuje, czy uprawia jakiś sport, a także ma wiedzę odnośnie ewentualnych schorzeń. Co zatem na początek?

W sieci można znaleźć różnorodne kalkulatory, na podstawie których, z uwzględnieniem podanych informacji, zostaje wyliczone przybliżone zapotrzebowanie na kalorie. Na co dzień zaś zauważamy, czy może brakuje nam energii, mamy problemy ze snem, układ pokarmowy nie funkcjonuje zbyt dobrze, a kondycja włosów, paznokci i skóry pozostawia wiele do życzenia. Zanim sięgniemy po kolejny suplement kupiony na własną rękę, warto zacząć od zmiany nawyków żywieniowych.

Powyższe objawy, jeśli nie są uciążliwe i wiemy, iż nie mają podłoża w konkretnym schorzeniu, będą sugestią włączenia w codzienną dietę większych ilości witamin i minerałów. Ma być po prostu zdrowo, bez spożywania nadmiaru kalorii i z zastosowaniem naturalnych produktów. Jeśli mimo wszystko samodzielnie mamy problem w określeniu, co powinno znaleźć się na talerzu każdego dnia, można skorzystać z propozycji diety pudełkowej. To inwestycja w całodniowe posiłki, doskonale skomponowane, uwzględniające nasze potrzeby.

Dieta optymalna czy odchudzająca?

Gdy w grę wchodzi utrzymanie prawidłowej masy ciała, podejmowana umiarkowana aktywność fizyczna, brak problemów zdrowotnych, to wystarczająca staje się dieta optymalna. Z powodzeniem można postawić na catering dietetyczny, by mieć pewność spożywania posiłków o odpowiedniej liczbie kalorii, prawidłowych proporcjach i takiej kompozycji poszczególnych produktów, by zadbać o niezbędną podaż wszystkich substancji odżywczych, w tym witamin i minerałów.

Na dietę redukcyjną powinny przejść osoby, które mają nadwagę, są na granicy nadwagi i otyłości lub już walczą z otyłością. Wystarczy policzyć swoje BMI i na tej podstawie ocenić, do jakiej grupy się przynależy. Tu również pod uwagę będzie brana, podejmowana bądź też nie, aktywność fizyczna, jak i liczba kilogramów, które mają zostać zgubione. Przy dzisiejszym pędzie życia i braku czasu na tradycyjne gotowanie, dieta pudełkowa redukcyjna pozwala w sposób bezpieczny, ale i skuteczny tracić na wadze, powracając do prawidłowego poziomu, a w późniejszym czasie utrzymując go, bez ryzyka efektu jo-jo.

Łatwiejszy start z dietą pudełkową

Z dietą pudełkową łatwiej wystartować, bo samodzielne odmierzanie składników, ich wybieranie, kupowanie, ważenie, a następnie wskazana obróbka, zajmują dużo czasu. Mając na głowie obowiązki zawodowe i rodzinne, a do tego chcąc włączyć do codzienności aktywność fizyczną, deficyt czasowy zaczyna przeszkadzać.

Dzięki dostarczanym na każdy dzień świeżym i odpowiednio skomponowanym posiłkom, ten problem mamy z głowy. Masa ciała spada do pożądanego poziomu, ale jak wspomniano, w sposób całkowicie bezpieczny. Powoli, jednak skutecznie, co w przypadku chęci zachowania efektów na długo i zmiany nawyków żywieniowych na stałe, ma ogromne znaczenie.

Gdy już waga wróci do normy, BMI będzie mieściło się w granicach określanego jako prawidłowe, (a policzyć to można bez problemu korzystając z informacji zamieszczonych w sieci), dietę redukcyjną można stopniowo zamieniać na dietę optymalną, by utrzymać osiągnięte wyniki.

Mało komu udaje się wytrwać w rygorystycznych, samodzielnie narzuconych postanowieniach. Ponadto chcemy niekiedy osiągać zbyt wiele, w zbyt krótkim czasie albo oczekujemy spektakularnych efektów, a gdy to nie przychodzi, motywacja spada i powrót do dawnych nawyków żywieniowych mamy zagwarantowany.

Usługi cateringu dietetycznego stają się niezwykle pomocne na tym etapie i warto potraktować je jako inwestycję we własne zdrowie, lepsze samopoczucie i naukę zdrowego żywienia. W końcu czas to też nasz pieniądz i niestety mamy go najczęściej zbyt mało, by poradzić sobie z narastającą liczbą obowiązków. Dieta pudełkowa staje się swoistą oszczędnością czasu, a koszty są porównywalne do finansów, które i tak każdego miesiąca przeznaczamy na jedzenie.

Więcej informacji o cateringu dietetycznym na stronie EatZone.

 

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o